Partner serwisu
Drogi i autostrady

S19 Krosno – Dukla zaawansowana w blisko 70 proc.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
24-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
24-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ri

Podziel się ze znajomymi:

Między Krosnem a Duklą powstaje 20 km drogi ekspresowej Via Carpatia. Droga jest budowana w podziale na dwa odcinki realizowane przez firmy Aldesa i Strabag. Na obu zaawansowanie prac zbliża się do 70 proc.

Aldesa, na zlecenie rzeszowskiej GDDKiA, buduje 10-kilometrowy odcinek Krosno – Miejsce Piastowe. Kontrakt z wykonawcą ma wartość 365,1 mln zł. Za te kwotę wybuduje m.in. dwujezdniową drogę z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i pasem awaryjnym, a także dwa węzły drogowe: Krosno (na przecięciu S19, DK-19 i drogi powiatowej) i Miejsce Piastowe (na połączeniu z DK-28).

Powstaje tu dziewięć mostów, trzy wiadukty w ciągu drogi ekspresowej i cztery nad trasa główną, a także cztery przejścia dla zwierząt. Obecnie zawansowanie prac wynosi ponad 69 proc., przy czym prace w branży mostowej są wykonane w 78 proc.

Co słychać na placu budowy

Obecnie wykonawca realizuje roboty ogólnobudowlane na obwodzie drogowym, gdzie powstają, prowadzi także prace przy układaniu nawierzchni bitumicznej na rondach oraz DK-28. To konieczne, żeby przenieść ruch pod obiekt i kontynuować budowę S19 w kierunku Dukli.

- W zakresie robót drogowych zdjęto blisko 370 tys. m3 warstwy ziemi, wymieniono 150 tys. m3 gruntów organicznych/słabonośnych – wylicza GDDKiA. Wykonano wykopy w gruntach skalistych (273 tys. m3) i nieskalistych (478 tys. m3), a także nasypy (740 tys. m3). Rozpoczęło się wykonywanie kolejnych warstw konstrukcyjnych nawierzchni. Podbudowa pomocnicza z mieszanki niezwiązanej grubości 17 cm jest zaawansowana w 95 proc., podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej gr. 20 cm – 88 proc. a podbudowa zasadnicza z AC 22 P w 62 proc. Wykonano już w 45 proc. warstwę wiążącą.

Trwa m.in. budowa ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych, montaż barier drogowych i roboty mostowe. Rozpoczęto także montaż słupów oświetleniowych w ciągu trasy głównej i węzłów drogowych. Trwają prace w zakresie fundamentów pod bramownice systemu zarządzania ruchem.

Między Duklą a Miejscem Piastowym

Również 10 km liczy odcinek S19 Miejsce Piastowe – Dukla, który realizuje Strabag na podstawie kontraktu o wartości 478,9 mln zł. Zaawansowanie prac wynosi tu 68 proc., w tym branża mostowa 88 proc.
Strabag buduje dwujezdniowy odcinek drogi z w jednym węzłem drogowym w rejonie Dukli. Polaczy on S19 z DK-19 i drogą powiatową relacji Zręcin – Wietrzno – Zboiska. Rozwiązania projektowe na tym węźle umożliwiają włączenie do niego w przyszłości także drogi wojewódzkiej nr 993 relacji Gorlice – Nowy Żmigród – Dukla. O takie rozwiązanie wnioskowały samorządy.

Na całym odcinku powstaje 20 obiektów inżynierskich w ciągu głównym drogi ekspresowej (trzy estakady, pięć wiaduktów, dziewięć mostów, jedno przejście dolne dla średnich zwierząt i dwa przepusty), przejście górne dla dużych zwierząt nad drogą ekspresową, a także pięć konstrukcji oporowych. Powstanie Miejsce Obsługi Podróżnych na wysokości miejscowości Równe.

Jak podała GDDKiA, wykonawca ułożył m.in. ponad połowę planowanej ilości podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego AC 22P, a także 38 proc. warstwy wiążącej i wyrównawczej z betonu asfaltowego AC 16. W najbliższych dniach planuje wykonać odcinek próbny warstwy ścieralnej. Wykonanych jest już 80 proc. nasypów i 85 proc. wykopów.

Trwa uzyskiwanie pozwoleń na użytkowanie dla 18 obiektów inżynierskich. Na trasie głównej węzła Dukla wykonana jest już warstwa wiążąca z betonu asfaltowego, a na łącznicach trwają prace ziemne.

Na Miejscu Obsługi Podróżnych wykonane są fundamenty, słupy, wieńce i nadproża. Zakończone zostały roboty ziemne i murowe. Na jezdniach manewrowych i parkingach w najbliższych dniach planowana jest realizacja odcinków próbnych cementowych warstw nawierzchni.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Podkarpacie: Jest wniosek o decyzję ZRID dla odcinka Via Carpatii

Drogi i autostrady

Kolin wygrał przetarg na S19 Lutcza – Domaradz

Drogi i autostrady

S19: Ruszyła budowa kolejnego odcinka na Podkarpaciu

Drogi i autostrady

S19: Ruszyła budowa kolejnego odcinka na Podkarpaciu

Mikołaj Kobryński 10 października 2023

Podkarpacie: Zielone światło dla budowy kolejnego odcinka Via Carpatii

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Podkarpacie: Jest wniosek o decyzję ZRID dla odcinka Via Carpatii

Drogi i autostrady

Kolin wygrał przetarg na S19 Lutcza – Domaradz

Drogi i autostrady

S19: Ruszyła budowa kolejnego odcinka na Podkarpaciu

Drogi i autostrady

S19: Ruszyła budowa kolejnego odcinka na Podkarpaciu

Mikołaj Kobryński 10 października 2023

Podkarpacie: Zielone światło dla budowy kolejnego odcinka Via Carpatii

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij